Image description  
2 листопада Ярослава Бутенко провела другий семінар у рамках проекту “Обирай серцем”
2 листопада Ярослава Бутенко, керуючий партнер Компанії Корпоративних Тренінгів (СТС), провела другий семінар у рамках проекту “Обирай серцем” на тему “Самооцінка. Самоідентифікація. Репутація”. Учасниками семінару стали понад 150 студентів НаУКМА.
2 листопада Ярослава Бутенко, керуючий партнер Компанії Корпоративних Тренінгів (СТС), провела другий семінар у рамках проекту “Обирай серцем” на тему “Самооцінка. Самоідентифікація. Репутація”. Учасниками семінару стали понад 150 студентів НаУКМА.

Перед семінаром Ярослава відповіла на кілька запитань:

Відомо, що Україна посідає одне з перших місць у світі за рівнем молодіжного безробіття. Які найважливіші кроки, на Вашу думку, мають бути здійснені на державному рівні для вирішення цієї ситуації?
 
Перш за все, державі потрібно створити умови для розвитку малого бізнесу, інвестицій в виробництво, послуги, хоча держава і зараз немало робить у цьому напрямку. Вже на рівні мрії можна побажати зменшення податків і щось подібне. Але зараз є всі умови для того, щоб розвивався бізнес: молодь може отримати кредит для початку бізнесу; багато корисних ініціатив, які проводить і ваш університет, і різноманітні благодійні, громадські та суспільні організації. Тут держава вже нічого не повинна робити: повинна робити сама молодь, брати на себе відповідальність і робити бізнес. А казати: “У мене немає грошей, у мене немає освіти!” – ми ж усі живемо в одній країні! Я дуже добре розумію, як все це робиться. І я не можу сказати, що в мене у свій час був стартовий капітал. Але я була дуже активна. Все!

Тобто, ви погоджуєтеся з думкою, що талант сам пробється, його не треба підтримувати?
 
Погоджуюсь – його не треба давити. А підтримка? Талант у будь–якому разі отримує підтримку. Просто не варто забувати, що іноді замало одного таланту. Якщо у вас талант щось виробляти, треба пам’ятати – ще й доведеться продавати. Зараз мову можна вести лише про всі ці речі у комплексі. Мало просто вміти щось добре майструвати. Потрібно себе вдало “просувати”, “продавати”, вміти налагоджувати зв’язки і бути дуже соціально активною людиною. Такі люди завжди знайдуть себе, якщо їхній продукт якісний.
 
Які критичні ситуації, проблеми Ви вважаєте найпоширенішими в українському бізнесі?
 
Знаєте, яке враження у мене склалося після спілкування з моїми клієнтами, великими компаніями? Зокрема, у галузі телекомунікацій – не вистачає професійних, освідчених людей. Кадрів – відповідальних та енергійних. Оце і є проблемою. Що ми бачимо зараз? Є дуже багато людей, які хочуть грошей, і немало. Вони хочуть отримувати. Добре! А як же заробляти? А яку ти користь приносиш компанії? – і тут вакуум, навіть у думці. Тому що ніколи не замислюються над цим, постійно знаходячись у стадії очікування готового результату. Як може йти мова про якусь професійність? Професійності немає!

Зараз я буду вести лекцію про те, як себе оцінювати, як розвивати свою компетенцію, навички. Але цього мало знати – це вже потрібно вміти робити. Робити на тому рівні, який очікує роботодавець. А якщо ми приходимо на роботу і кажемо: “Навчіть мене!”, то мабуть треба і реально оцінити ті гроші, які запропонують після цієї фрази. Неадекватна самооцінка не буде оплачена добре. Вона не відповідає тій реальності, яка зараз склалась в бізнесі. Чи то велика, чи середня, чи мала компанія – всі потребують професіоналів. А професіоналізм, перш за все, – це вміння себе оцінити. І вміння, бо лише знань у наш час замало. Вміння дотримуватись високих професійних стандартів.

 
Які спеціальності за Вашими прогнозами будуть перспективними у наступні 5-6 років?
 
Взагалі те, що я бачу зараз, – це зростаюча популярність технічних і виробничих спеціальностей, спеціальностей, які потребують розвинених навичок спілкування. Я не можу сказати, чого саме буде вимагати ринок університетської освіти: біологія чи культурологія буде перспективною. Завжди буде цінуватися талант – талант налагоджувати зв’язки, талант слухати, талант говорити,  правильно формулювати свою думку. 

 
Отже, необхідним є розвиток комунікативних здібностей. Як ви вважаєте, в систему освіти України потрібно ввести певні базові дисципліни, щоб цю компетентність розвивати?
 
Чому б ні? Чому не може бути просто курсу, як спілкуватись у бізнесі, як продавати свої ідеї, як вести переговори, як виступати перед великими та малими аудиторіями. Звичайно, зараз про це написано багато книжок. Але людина потребує тренування, іншими словами, практики. Те, про що ми зараз говоримо, – це звичайний піар, піар самого себе. Як себе позиціонувати – це одне, а як взагалі жити в цьому житті? Без вдалого піару – це просто неможливо. Як себе правильно подати в організації, в колективі, як налагоджувати зв’язки, стосунки, як їх підтримувати – це те, чому нас мали навчити в сім”ї, але навряд чи навчили, адже наші батьки звикли до абсолютно іншої системи цінностей: бути скромним, чекати, щоб тебе помітили, залучили. Ви ж самі розумієте, наскільки в умовах сучасного бізнесу це не актуально. Треба бути активним, рішучим. Я не кажу, що варто “йти по головах” – необхідно просто залишатися самим собою. Не соромитись самовиражатися. 

 
Тоді, якщо людина не активна за своєю природою – треба забути про успішну кар’єру?

 
Проти природи йти – це просто злочин! А що таке кар’єра? Це поступовий зріст по службовим сходинкам, у зарплатні. Якщо ти не активний і не хочеш йти по цим сходинкам, тоді просто зосередься на тому, щоб дуже якісно виконувати свою роботу. Стань експертом у цій галузі. Навіть, якщо робиш дерев’яні ложки, – будь найкращим. Або одним з найкращих.

Чи Ви вперше проводили семінар для студентської аудиторії? Яке ваше враження від спільноти могилянців?
 
Зараз я вже вдруге буду проводити семінар для аудиторії могилянців. А взагалі – це моя друга чи третя спроба спілкування з аудиторією студентів. Мої враження? Переді мною сиділо 100 чи 150 людей – і всі вони мовчать, і дуже уважно слухають. На мене це справило дуже приємне враження. А з іншого боку, я слухаю запитання, які вони ставлять, і розумію, що люди чогось прагнуть, щось роблять. І вони такі різні: одні скромні, інші навпаки, набундючені, наїжені. Одні такі безпосередні, інші щось собі вираховують, коли ж і як запитання задати. Вони такі різні! Але мені саме це і подобається. Спільнота могилянців дійсно відрізняється. Вони справляють враження такого собі згустка енергії: “Я всього хочу! Я всього прагну!” 

Олена Кричковська

 

 
 
Оголошено конкурс для студентів на стажування у Варшавському або Університеті
Штральзунд (Німеччина) та відвідування конференцій та семінарів.

 
Напрям "Іменні студентські ґранти"
Впровадження 8
ґрантів для магістрів НаУКМА 2-ого року навчання зі спеціальностей, визначених партнерами

  1. Про конкурс
  2. Склад конкурсної комісії
  3. Переможці конкурсу
  4. Фотосесія

Напрям "Твори себе сам"
Проведення семінарів, тренінгів, зустрічей з успішними представниками бізнесу, науки, мистецтва
  1. Про напрям
  2. Програма семінарів
  3. Викладачі-тренери
  4. Центр кар'єри та працевлаштування студентів НаУКМА
  5. Фотосесія


Стипендійний фонд компанії САН Інтербрю (ТМ “Чернігівське”) та Фонду братів Кличків для професорсько-викладацького складу Факультету природничих наук НаУКМА