Image description  
15 лютого відбувся семінар-тренінг "Принципи роботи в команді".
15  лютого відбувся семінар-тренінг "Принципи роботи в команді". Викладач-тренер - Ольга Щербина, викладач та Академічний координатор Програми "HRM-HRD" Школи HRM при КМБШ.

Після семінару Ольга Щербина відповіла на кілька запитань:

Пані Ольго, на ваш погляд, які характеристики  притаманні успішній людині?
Для мене успішною є людина, яка може реалізувати себе і свої мрії, має роботу, що надихає її і приносить задоволення. Звичайно, немаловажними є гарні умови праці –це завжди допомагає. Що ж до особистісних якостей, то звичайно успішна людина обов’язково цілеспрямована, щира у стосунках, готова до несподіваних поворотів долі тощо.  
 
Тоді, скажіть, будь ласка, чи можна говорити, що головною складовою успіху є самомотивація?
Це саме те,  що я мала на увазі. Мотивація – це те, що знаходиться в людини “всередині”. Я все більше схиляюся до думки, що взагалі мотивувати людину ззовні дуже важко або й неможливо. Її можна стимулювати, намагаючись спрямувати напрямок руху та інтенсивність роботи. Але стимулювання призведе до гарних результатів тільки тоді, якщо його зерна впадуть на родючий грунт – вмотивованість конкретної людини до конкретного виду праці в конкретній організації.  Якщо людина мотивована, її задоволення від роботи обов’язково призведе до гарного результату. Покращити цей результат можна створивши хороші умови для роботи і не заважаючи.
 
На вашу думку, якою є формула успішної команди?
Люди, які працюють в команді, перш за все, повинні довіряти одне одному, бути впевненими в тому, що кожен з них є професіоналом в своїй справі і працюватиме на спільний результат, а не тільки на власний. Дуже важливою є відповідальність. Мені доводилось працювати в командах, де не всі люди достатньо відповідально ставились до співпраці, хоча і були при цьому гарними спеціалістами. Мабуть, це і є найголовніші принципи. Що ж до формули успішної команди, то вона була презентована під час тренінгу. Формула не така вже й складна, але в реальному житті, на жаль, вона не завжди спрацьовує – не вистачає якихось елементів або доброї волі учасників.
 
А які якості повинен мати успішний учасник команди? Наскільки людині, лідеру важко змиритись з правилами команди?
А лідер з ними і не мириться. Він сам їх встановлює і змінює. Хоча сама тема “лідер” для мене є неоднозначною. Можна по-різному ставитися до лідерства. Якщо це лідер за природою, він добре почувається як в команді, так і наодинці з собою. Але найголовнішим з точки зору організаційної ефективності є досягнення цілей, поставлених перед командою, і роль лідера в тому, щоб запалити в людях бажання досягти цих цілей.
Що ж стосується якостей успішного члена команди, я б пов’язувала успішність окремих членів команди с загальною успішністю цієї команди. Бо якщо ми говоримо: “Результат загальний не дуже, але в команді непогано попрацював, скажімо, Петров” – це буде неправильно. Ефективність гравця повинна оцінюватись, перш за все, отриманим командним результатом.
 
Чи пригадуєте аудиторію, яка чимось вразила вас як викладача? Якщо так, то чим?
Найбільше вражає те, що кожна аудиторія особлива. Одна й та сама тема, один і той метод роботи  різними аудиторіями сприймаються по-різному і проходять з різною інтенсивністю та дають різний ефект. І це примушує викладача/тренера бути готовими до несподіванок і постійно шукати нові форми роботи, новий матеріал тощо. І це добре. В аудиторії повинне відбуватися взаємозбагачення знаннями, досвідом, навичками всіх учасників процесу навчання – і слухачів, і викладачів.
Бувають і неприємні враження. Найчастіше вони пов’язані з різними очікуваннями учасників процесу навчання. Інколи група досить різнорідна за рівнем підготовки або індивідуальними очікуваннями, в найгіршому випадку будь-які очікування взагалі відсутні – незацікавленість в навчанні, або ж нерозуміння, що насправді їм потрібно. Коли ці очікування не співпадають – це для мене найгірший результат.
До того ж, дуже важливим є емоційне тло. Одна  з мотиваційних теорій (модель Портера–Лоулера) доводить, що «задоволення від праці призводить до гарних результатів», а не навпаки «результативна праця призводить до задоволення». Я до розуміння цієї теорії прийшла не одразу, хоча викладаю «Менеджмент» з 1998 року. Тепер точно знаю, що якщо я працюю без задоволення, то гарного результату не буде. І перш за все, він не буде задовольняти мене. Робота ж, яка виконується з задоволенням завжди знайде відгук в аудиторії.
 
Світлана ЛУТЧИН
Олена КРИЧКОВСЬКА
 
Оголошено конкурс для студентів на стажування у Варшавському або Університеті
Штральзунд (Німеччина) та відвідування конференцій та семінарів.

 
Напрям "Іменні студентські ґранти"
Впровадження 8
ґрантів для магістрів НаУКМА 2-ого року навчання зі спеціальностей, визначених партнерами

  1. Про конкурс
  2. Склад конкурсної комісії
  3. Переможці конкурсу
  4. Фотосесія

Напрям "Твори себе сам"
Проведення семінарів, тренінгів, зустрічей з успішними представниками бізнесу, науки, мистецтва
  1. Про напрям
  2. Програма семінарів
  3. Викладачі-тренери
  4. Центр кар'єри та працевлаштування студентів НаУКМА
  5. Фотосесія


Стипендійний фонд компанії САН Інтербрю (ТМ “Чернігівське”) та Фонду братів Кличків для професорсько-викладацького складу Факультету природничих наук НаУКМА