Image description  
1 березня відбувся семінар “Ефективна комунікація як ключова складова успіху в професійній кар'єрі".
1 березня відбувся семінар–тренінг “Ефективна комунікація як ключова складова успіху в професійній кар’єрі”. Автор та викладач семінару – Руслан Лемещук, директор Школи бізнес-тренерської майстерності, партнер консалтингової компанії ”ADDWIZE”.

Вікторія Пономарьова та Олена Кричковська поспілкувалися із тренером. Читайте резюме цього спілкування:


Тема вашого семінару – ефективна комунікація. Чи не могли б ви коротко навести власний рецепт, формулу ефективної комунікації?
Знаєте, не може бути єдиного рецепту. Але є речі, на які потрібно звертати особливу увагу. Це, по-перше, уміння слухати. По-друге, це повага до співрозмовника. По-третє, це вміння контролювати й управляти процесом комунікації. До такого контролю не потрібно ставитися дуже критично – це необхідна складова успіху процесу комунікації. Ми повинні бачити, які складові процесу комунікації працюють, а які ні.
 
Якщо говорити про успішну кар’єру, чи вона на всі 100% складається з вдалої комунікації?
А чи ви уявляєте собі успішну кар’єру без комунікації? Це неможливо навіть у теорії. Комунікація є складовою будь-якого фактору, що визначає успішну кар’єру. Укладення договорів, документообіг, переговори – це все комунікація. Є певні компетенції керівного складу компаній, які відрізняються у різних країнах. Але в будь-якій моделі обов’язковим є вміння комунікувати ефективно, налагоджувати зворотній зв’язок, правильно визначити мету комунікації. Будь-де, для будь-якого керівника комунікація є ключовою компетенцією. Усі успішні люди вміють говорити і слухати.А складових успішної кар’єри може бути багато – для кожного вони свої.
 
Які тоді інші складові успішності?
Напевне, загальними є ті, що об’єднують. Вміння управляти змінами, адаптувати себе і надихати інших людей. Тобто, лідерство. Це, однозначно, вміння передбачати. А також важливою є особиста гнучкість. Якщо ж  людина нетерпима до багатьох речей, вона наврядче буде успішною.
 
Ярослава Бутенко не так давно на своєму тренінгу говорила, що не менше, ніж десять років, в українському бізнесі ключовим буде саме процес успішної комунікації. Чи ви погоджуєтесь з цією думкою? 
Процес комунікації перестане бути актуальним лише в тому випадку, якщо ми навчимося спілкуватися мовчки, як дельфіни. Але я не думаю, що це колись відбудеться, тому комунікація буде важливою навіть не 10 років, а завжди. Може змінитися лише глибина проблеми. Наприклад, ми знаємо, що американцям легко встановлювати зв’
язки: вони завжди посміхаються. Хоча ця посмішка і не викликає довіру, бо ми знаємо, що за нею нічого не стоїть.
 
Скажіть, будь ласка, які спеціальності за вашими прогнозами будуть популярними за 5 – 10 років?
Тут я однозначно можу сказати, що існуватиме потреба в  людях з освітою економістів і юристів, але в технічних науках. Будуть необхідні люди з якостями лідера. Крім того, Україні вже зараз не вистачає гарних фахівців. У будь-якій сфері. Будуть популярними технічні спеціальності, але потрібними стануть не просто технічні спеціалісти, а спеціалісти саме з тими якостями, про які ми говоримо.
 
А що ви вкладаєте в таке поняття, як "фахівець”?
Перш за все, це людина з гарними системними знаннями. Людина, яка безперервно вдосконалює себе. Зараз не можна стояти на місці, бо світ перебуває в русі. Тому необхідно весь час розвиватися, роздивлятися, самовдосконалюватися. Конкуренція щодня стає все жорсткішою. Для мене фахівець – це людина яка знає, вміє і має певні якості, що допомагають їй свої знання і навички вдосконалювати. І взагалі я переконаний, що незалежно від освіти, будь-яку людину можна зробити „зіркою” в бізнесі. Але саме за рахунок тих особистих якостей.
 
Скажіть, будь ласка, чи раніше комунікація не відігравала такого важливого значення, як зараз, чи на неї просто менше звертали увагу?
Вона завжди відігравала важливу роль, але раніше більше уваги звертали на наслідки управління процесом бізнес-комунікації. Все, що ми маємо сьогодні, було і в ті часи. PR називався пропагандою. Проте відмінність у тому, що зараз ми чітко знаємо, який результат хочемо отримати і як повинні управляти процесом.


Вікторія Пономарьова
Олена Кричковська

 
Оголошено конкурс для студентів на стажування у Варшавському або Університеті
Штральзунд (Німеччина) та відвідування конференцій та семінарів.

 
Напрям "Іменні студентські ґранти"
Впровадження 8
ґрантів для магістрів НаУКМА 2-ого року навчання зі спеціальностей, визначених партнерами

  1. Про конкурс
  2. Склад конкурсної комісії
  3. Переможці конкурсу
  4. Фотосесія

Напрям "Твори себе сам"
Проведення семінарів, тренінгів, зустрічей з успішними представниками бізнесу, науки, мистецтва
  1. Про напрям
  2. Програма семінарів
  3. Викладачі-тренери
  4. Центр кар'єри та працевлаштування студентів НаУКМА
  5. Фотосесія


Стипендійний фонд компанії САН Інтербрю (ТМ “Чернігівське”) та Фонду братів Кличків для професорсько-викладацького складу Факультету природничих наук НаУКМА