Image description  
14 березня відбувся семінар-тренінг на тему "Планування власної кар'єри".
14 березня відбувся семінар-тренінг на тему "Планування власної кар'єри". Автор та викладач семінру - Ірина Моржова, Керуючий партнер компанії HR Center.      

Після семінару Ірина Моржова відповіла на такі запитання:

Коли Ви приймаєте на роботу вчорашнього студента, на які якості та навички звертаєте увагу в першу чергу?
По-перше, це вміння адекватно оцінювати свої сили. Якщо людина чітко уявляє, в чому її сила, а в чому – слабкість, чого вона хоче досягти – це ідеальний варіант. Це саме те, що потрібно. Але, якщо навпаки я бачу, що людина дуже самовпевнена і хоче всього й одразу, тоді зрозуміло, що достукатися до цієї людини буде дуже важко. Такі люди не сприймають зворотнього зв’язку. Тому для мене дуже важливою є здатність розвиватися. Якщо людина розвинена всесторонньо, у неї багато інтересів, якщо вона зайнята у суспільному житті чи житті університету, чи чогось ще – для мене це говорить про те, що людина буде встигати багато, у неї будуть цікаві ідеї. Для мене це дуже важливо, бо я зараз є частиною невеликої компанії, де кожен співробітник – універсальний солдат. І тому дуже важливо, щоб нові співробітники могли вчитись новому. Людина, яка мислить вузько, – не для нас. Таким людям краще працювати у великих компаніях, де все чітко розписано – і це теж добре. Для мене ж важливо, щоб мої співробітники були, як людина–оркестр.
 
Але чи вміння займатися одночасно багатьма речами не має зворотнього боку,
чи така людина не розпорошується?
Звичайно, цей момент присутній. Але тут я покладаюсь на себе і своїх співробітників – ми допомагаємо визначитись. Ми керуємо персоналом, але одночасно бачимо в людині щось особисте, що може бути корисним для всіх. Ми спрямовуємо людину у потрібному напрямку. Це те, що колись називалось профорієнтація. До речі, допомагати приходиться досить часто. Людина приходить і не завжди може сказати, чого вона прагне – бізнес новий, досі незвіданий для України. Нам необхідно розказати для чого все це потрібно, для чого необхідно керувати персоналом. А після того, як людина опанує базові навички, вона визначиться сама, в який бік рухатись. Але коли це риса характеру – хапатись за всі справи одночасно і не завершувати їх – це одразу впадає в око. Можливо, не в перший же день, але згодом стає зрозуміло, що такий працівник просто не вміє концентруватись. Такі люди не вміють розставляти пріоритети. Можна спробувати списати це на брак досвіду чи вік, але якщо в людині є подібна риса, це помітно, мабуть, ще зі школи.

 
Ми багато говоримо про успішну людину. Що особисто Ви вкладаєте в це поняття? Якою для Вас є успішна людина?
Для мене успішна людина – це людина збалансована, в якої завжди є час на роботу, на відпочинок і на особисте життя. Я дуже поважаю тих, хто зумів знайти цей баланс. Звичайно,  для того, щоб дійти цієї гармонії, потрібні періоди, коли ти, наприклад, тільки працюєш, або виправляєш щось в особистому житті. Але я намагаюсь завжди підтримувати цей баланс – може тому і вибрала  бізнес HR. В маленькій компанії працюється вільніше. І приємніше, особисто для мене. Тому важливо, щоб компанія працювала таким чином, щоб людина мала змогу займатися стратегією, творчістю, своїм життям. Коли я зустрічаю людей, яким це з легкістю вдається – по-доброму заздрю.

 
А чи можете Ви навести приклад успішної кар’
єри, успішної людини?
Особисто для мене таким прикладом є мій колишній керівник з “AVON cosmetics”. Ця жінка дуже допомогла мені в житті, саме завдяки їй я визначилась зі сферою, в якій хотіла б працювати. А чому я вважаю її успішною? Вона встигала все і при цьому залишалась дуже яскравою, жіночною і сильною. Я і зараз ловлю себе на тому, що хочу бути схожою на неї.

 
Скажіть, будь ласка, якими конкретними навичками повинна володіти людина, яка працює у сфері HR
?
Інтуіція. Вона не зовсім стосується навичок, але є дуже важливою. Впевненість, орієнтація на результат і навпаки, чутливість, уміння “читати поміж рядків” і відчувати людину. Якщо такі якості є і підтримуються – їх можна вважати запорукою успіху. Але існує і багато нюансів – завжди варто пам’ятати, що результат мається на увазі бізнесовий. В жодному разі не потрібно намагатися допомогти кожному, інакше HR перетвориться на профспілку. У профспілок – свої функції. У благодійних організацій – свої функції. У комерційної компанії одна мета – досягнення певних показників. Треба намагатися так керувати персоналом, щоб і він  був задоволений, і досягалася мета організації.

 
За вашими прогнозами, які спеціальності будуть користуватися особливим попитом на ринку праці через 5 – 10 років?
Я можу відповідати тільки за свою улюблену спеціальність – HR. Тут ще немає піку, і я думаю, що його буде досягнуто не раніше, ніж через два – три роки. Ринок HR зараз дуже бурхливий – люди мігрують, люди розвиваються, з’являється багато нових обличь. Це буде набирати силу й далі. Крім того, зараз вже можна впевнено казати, що буде великий попит на інженерів, адже зараз їх катастрофічно бракує. Є лише молоденькі випускники технічних ВНЗ і працівники пенсійного віку. Середня ланка відсутня – її займають економісти, юристи. А взагалі, завжди будуть потрібні успішні, кваліфіковані керівники. Їх і зараз практично немає. І жоден ВНЗ не готує професійних керівників, адже це набір великої кількості навичок, досвіду і т.д.

 
Але університети не готують і спеціалістів з  HR
. Хто на сьогоднішній день працює в цій сфері крім філологів і педагогів?
Зараз вже можна зустріти і інформатиків, і економістів, і інших. Але першими були саме філологи і педагоги, як Ви правильно сказали. Тут немає ніяких сурових вимог. Хтось намагався брати на роботу тільки психологів, але це була помилка, тому що освіта психолога – ще не запорука успіху в HR. Зараз спеціалістів з HR готують буквально декілька організацій, наприклад,  Києво–Могилянська Бізнес-Школа.

 
Скажіть, будь ласка, чи є у Вас досвід проведення подібних презентацій? Як Вам аудиторія могилянців?
Досвіду проведення подібних презентацій у мене не так уже й багато. Він теж був в Могилянці, але тоді я представляла іншу компанію – була внутрішнім HR–ом в “AVON- cosmetics”. Як мені здається, аудиторія стала тепліша – може тому, що я виросла і почала краще розуміти слухачів, адже вже маю деякий тренерський досвід. Зараз мені було дуже легко, незважаючи на те, що говорити українською трохи незвично. Я відчувала підтримку – люди відкриті і позитивні!
 
Олена Кричковська
Вікторія Пономарьова


 

 
Оголошено конкурс для студентів на стажування у Варшавському або Університеті
Штральзунд (Німеччина) та відвідування конференцій та семінарів.

 
Напрям "Іменні студентські ґранти"
Впровадження 8
ґрантів для магістрів НаУКМА 2-ого року навчання зі спеціальностей, визначених партнерами

  1. Про конкурс
  2. Склад конкурсної комісії
  3. Переможці конкурсу
  4. Фотосесія

Напрям "Твори себе сам"
Проведення семінарів, тренінгів, зустрічей з успішними представниками бізнесу, науки, мистецтва
  1. Про напрям
  2. Програма семінарів
  3. Викладачі-тренери
  4. Центр кар'єри та працевлаштування студентів НаУКМА
  5. Фотосесія


Стипендійний фонд компанії САН Інтербрю (ТМ “Чернігівське”) та Фонду братів Кличків для професорсько-викладацького складу Факультету природничих наук НаУКМА